02 września 2021

Ciasto na pierogi

No i są moje ulubione a wręcz kochane pierogi , nie przez to że lubię je jeść bo tak nie jest :P , lecz przez to że uwielbiam je robić ze wszystkim co tylko się da włożyć do nich . Mogę je robić non stop i mi się nie znudzą . Moje pierwsze pierogi były to ruskie 
(i one są moimi ulubieńcami) dopiero później dochodziły inne . 
Robię je z przyjemnością dla kogoś a najbardziej to dla męża , jak widzę że smakuje i je się z apetytem i zostaję poproszona 
o więcej . Za każdym razem robię ponad 100 ponieważ na 50 sztukach nie chce mi się brudzić rąk i kuchni :P 
Zapewne padnie pytanie ile zrobiłam ich w życiu ? 
I powiem szczerze , że już tego nie liczę bo jest tego mnóstwooo :) 

Przepis stary jak świat i sprawdzony :) 


1 kg mąki pszennej (ja używam dalachowskiej typ480) 
4 łyżki oleju
2 jajka 
około 400 do 500 ml letniej wody 
1/2 łyżeczki soli 
 
Mąkę , olej , jajka oraz sól przekładamy wszystko do jednej miski i wlewamy powoli wodę 
(temperatura wody powinna być taka żeby bezpośrednio włożyć do niej ręka i nie parzyła nas) odrobina po odrobinie , gdy ciasto będzie się jednoliciło to oznacza że wystarczy wody . 
Lekko wyrobione ciasto przekładamy na oprószony blat i wyrabiamy do momentu aż ciasto będzie się odklejało od rąk . Gotowe ciasto pozostawiamy w spokoju żeby odpoczęło (około 30 minut ).  
Gdy ciasto odpocznie to odrywamy mniejszy kawałek , lekko wyrabiamy w rękach i wałkujemy na lekko oprószonym blacie do grubości około 3 milimetry (grubość zależy od nas jakie wolimy tak wałkujemy) . Następnie wycinamy okrągłe krążki , na każdy kładziemy łyżeczkę farszu (można więcej ponieważ porcja farszu będzie się różnic od wielkości krążka) .
Gdy mamy już położony farsz składamy na pół i mocno sklejamy żeby się nie rozkleiły podczas gotowania .
 
 
 
Gotowe pierogi gotujemy we wrzącej wodzie z dodatkiem oleju i soli . Pierogi wrzucamy na rozbujaną wodę , mieszamy , czekamy na wypłynięcie i po wypłynięciu oczekujemy około 6 do 8 minut . Ugotowane pierogi wyciągamy z wody łyżką cedzakową na durszlak lub talerz żeby ociekły i się nie skleiły . 

Poniżej umieszczam link do pierogów które znajdziecie na blogu ; 
pierogi ryskie -
pierogi z mięsem - 
pierogi ze szpinakiem i ziemniakami - 
pierogi z kapustą kiszoną i pieczarkami - 

2 komentarze:

  1. Ciasto bardzo fajne wyszło takie pulchne, nie znałam tego patentu z ciepłą wodą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie rozśmieszyło zdjęcie tego ciasta he he

      Usuń